הורים
ההורים הם שותפינו להצלחה
“לילד איחור התפתחותי”, “הוא נמצא בפער של שנתיים ביחס לבני גילו בקריאה, בחשבון…”, “הילד חסר שקט, מתקשה בביצוע מטלות, לא מתאמץ” “הילד מתפרץ מתוסכל אומלל…”
כמה פעמים כהורים שמעתם את המשפטים האלה, כיצד הרגשתם? מי עזר לכם לעמוד באתגרים בפניהם ניצבתם? מי עזר לכם לעשות סדר בעולם המורכב של קשיים אליו נחשפתם?
הבה נסכים כי קשיי למידה הכרוכים לעיתים בהפרעת קשב הינם אתגר משמעותי לילד אך לא פחות מכך להוריו, הנקלעים למערבולת רגשית עזה ופערי מידע וזקוקים להכוונה בהתנהלות עם האתגר המורכב.
מרכז דורון מוביל טיפול מקיף בילד, טיפול שיטפח כישורי למידה, אך לא יזנח גם את תפקודו החברתי והלימודי של הילד בקבוצת הדומים לו.
הצלחת התהליך תלויה בעשייה של המרכז אך לא פחות מכך בכם ההורים. מעורבות ההורים הינה קריטית להצלחת תהליך הלמידה. אינספור מחקרים הוכיחו כי כאשר הורים מעורבים בחינוך ילדיהם, הישגי הלמידה גבוהים יותר ומושג שיפור ניכר בהתייחסות התלמיד לתהליך הלמידה לנכונותו לשתף פעולה ולרמת המוטיבציה שלו להצליח.
ולמה אתם ההורים מחוייבים?
- לספק לצוות את המידע המקצועי אודות לקויות/קשיי הלמידה של ילדכם.
- להקפיד על הגעה רציפה לכל מפגשי הלימוד כפי שנקבעו בתוכנית העבודה של ילדכם.
- להגיע בזמן לכל מפגש.
- ליישם את שיטת החיזוקים גם בבית ובכך להעצים את התהליך שהילד עובר במרכז.
- לגלות אורך רוח בציפייה לתוצאות, הטיפול בילד מתקשה הוא “ריצה למרחקים ארוכים” אין פתרונות אינסטנט, הצלחות הן תוצר של עבודה קשה ומשותפת של צוות המרכז, הילד והוריו.