הילדים שמגיעים למרכז שלנו הם במקרים רבים תלמידים מתוסכלים. אלו ילדים חכמים ומוכשרים שמתקשים בלימודים, בנושא אחד או יותר. יכולות להיות אלף ואחת סיבות לעובדה שהם מתקשים בלימודים. יכול להיות שתוכנית הלימוד לא טובה. יכול להיות שהמורה לא טוב. יכול להיות שקשה לתלמיד להתרכז בכיתה עם 30 תלמידים. תהה הסיבה אשר תהה, לפי תפיסתנו היא כלל לא רלוונטית לדרך שבה יש לפעול. במרכז שלנו מתמקדים בפתרון ישיר ויעיל, מתמקדים בשורה התחתונה: ביכולות שאנחנו רוצים להקנות לילד ובכישורים שאנחנו רוצים ללמד אותו.
פעמים רבות כשהילד מתקשה בלימודים זה מוביל למתח בבית. הילד חווה כישלונות, ההורים מודאגים, יש לחץ מבית הספר וכן הלאה. אבל אין זה הכרח שהלימודים יהיו חוויה שלילית לילד ולבני המשפחה. ילדים שמגיעים למרכז מבינים מהר מאד שחווית הלמידה כאן היא שונה. לדוגמה, העבודה היא בקבוצות קטנות מאד ותוכנית לימוד מותאמת אישית ומשתנה עם הנסיבות, אם התלמיד מצליח מתקדמים מהר קדימה, אם התלמיד מתקשה אז מאטים קצת את הקצב. חווית לימוד חיובית ומוצלחת תורמת לא רק לילד אלא לבית כולו. המתח פוחת והיום-יום פשוט נעים יותר.
- רוב רובו של הזמן התלמיד חווה הצלחה. וההצלחה כמובן גוררת הנאה, סקרנות ומוטיבציה.
- הניטור של הטעויות ושל הבעיות הוא מיידי לחלוטין ומדויק ביותר. כך לא נוצרים פערים בהבנה או ביכולת.
לדוגמה, תרופות סבתא שלא הוכחו מדעית בהחלט יכולות לעזור אבל כשהולכים לרופא מצפים ממנו לשמוע פתרונות שיש להם גיבוי מדעי. וזה מה שאנחנו יכולים להבטיח. גיבוי מדעי לשיטות העבודה שאחנו מתמחים בהם.
אם לא היה שינוי בהתנהגות לדוגמא, התלמיד למד לאיית את המילה ״ים״, לא ניתן לומר שהתרחשה למידה ולא ניתן לומר שהמורה לימד. האחריות ללמידה אינה מוטלת על התלמיד אלא על המורה. וזו טעות לחשוב שהמורה יכול לוודא למידה אצל התלמיד רק במבחן בסוף סימסטר. כדי להיות בטוחים שמתרחשת למידה לא צריך מבחן פעם בכמה חודשים אלא צריך איסוף נתונים קפדני כחלק משגרת היום-יום.
אנו נשענים על אמירתו של פרופסור אנגלמן: ״אם התלמיד לא למד, אז המורה לא לימד״. תוכנית הלימודים בנויה אצלנו ככה שהתלמיד כל הזמן מתקדם ומצליח. איסוף נתונים רציף מאפשר לנו לדעת אם הילד מצליח, ואם לא-אז מתבצע שינוי בתוכנית כדי להבטיח הצלחה. ככה, כל אחד מצליח ללמוד אצלנו תוך כדי בניה של תחושת מסוגלות וביטחון עצמי אצל התלמיד