מרכז נדב דורון מבוסס על האמונה והבנה שחינוך ומדע יכולים וחייבים לבוא יחדיו. לכן, אנו עושים שימוש אך ורק בטכנולגיות הוראה ותוכניות לימוד שהוכחו במחקרים מדעיים כאפקטיביים ויעילים, לתלמידים ומורים כאחד. ההוראה מבוססת מדע יישומי: באמצעות איסוף נתונים רציף אנו משיגים הוכחה כמותנית לאפקטיביות של תוכנית הלימודים. בשל ממצאים על חשיבות שטף בקריאה, רבים אחרים מלמדים קריאת טקסט שוטפת. אנו בשונה מאחרים מלמדים לרמת שטף את כל אחד ואחד מתתי הכישורים עליהם ניבנת קריאת טקסט.
לדוגמא בלימוד קריאה, כדי להשיג קריאה שוטפת של טקסט אנו מלמדים לרמת שטף את כל אחד מהתתי כישורים הנמצאים בבסיס היכולת לקודד ולקרוא טקסט. זה יכול להתחיל בהורדת מחסומי למידה לצד כישורי למידה בסיסיים (כגון: שיתוף פעולה, לדעת לשבת וללמוד באופן רציף, לבצע מטלות ולעבור בין משימות באופן עצמאי ועוד) ויכול להמשיך עד קידוד סימנים, הברות, מילים ועוד לרמת שטף כדי להשיג קריאת טקסט שוטפת. בכך אנו מלמדים כישורים שישארו וישמשו את התלמדים לכל החיים.