ערכים
כל הילדים שווים
כל הילדים יכולים ללמוד, ללא משנה מהי ההיסטוריה שלהם, הקשיים שחוו או העדפות הלמידה שלהם. בראש ובראשונה אנו רואים את הילד ולא את הקושי. במרכז אנו מאמינים שאם מלמדים ילדים באופן מובנה, מחושב, מדעי, ומסתכלים עליהם בגובה העיניים, הם יצליחו.
הצלחה ככלי מעצים
לחוויית למידה חיובית והצלחה אקדמית השפעה מרחיקת לכת. ההצלחה בלימודים, אותה חווים ילדים שחוו קשיים במסגרות חינוכיות אחרות, משפרת את הערכה העצמית שלהם מעצימה אותם, ומחוללת אצלם תחושת מסוגלות.
אינדיבידואליות
אנו עוסקים ב”תפירה עילית” לכל תלמיד “נתפרת” חליפה אישית המותאמת לצרכיו יתירה מכך, בכל שלב בתהליך הלמידה המורים בוחנים את ביצועי התלמיד ומתאימים את תוכנית הלימודים בהתאם לאופן התקדמותו.
תמיד להתחיל מן ההתחלה
הלמידה במרכז נשענת על האמונה כי בסיס איתן בתחומי הקריאה והבנת הנקרא יהווה קטליזטור להצלחה בכלל מקצועות הלימוד. מסיבה זו המרכז מתמקד בהקניית שליטה מוחלטת בתהליך הקריאה והבנת הנקרא, משהושגה השליטה אנו יודעים כי נתנו לילדים את הכלים הדרושים להצלחה בלימודים.
חתירה למצויינות של מורי המרכז
אם התלמיד לא למד, המורה לא לימד. האחריות להצלחה במרכז דורון היא שלנו. אנו לא דורשים ידע מקדים, אלא בונים, יחד עם התלמידים, את הבסיס והידע הדרושים לידיעת הקריאה והכתיבה בשפה העברית.
חדשנות
מרכז דורון עושה שימוש בכלים המדעיים והחינוכיים המתקדמים ביותר על מנת להתמודד עם כל אתגר. קבלת החלטות לגבי אופן הלימוד של כל ילד נעשית תוך שילוב ידע מקצועי, רגישות לצרכי הילד ונתונים שנאספו בתהליך הלמידה.
ההורים הם שותפינו להצלחה
שיטות המרכז ואופן פעולתו, יזלגו לתוך המסגרת המשפחתית ויחוללו שינוי גם בהתמודדות המשפחתית עם האתגר של גידול ילד בעל קשיי/לקויות למידה.