מדובר בהבדל מהותי. בעוד הוראה מתקנת מטפלת בבעיות הנראות לעין, במרכז דורון אנו מטפלים בגורמים לבעיה. לדוגמא ילד עם קריאה לקויה, ההוראה המתקנת תטפל בקריאה עצמה, בעוד במרכז דורון אנו ננסה להבין מה הסיבה לקריאה הלקויה, למשל חוסר שטף בשליפה, ונטפל בגורם. כך נשפיע בצורה ישירה על יכולת הקריאה של התלמיד, ונספק לו כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות ואחרות בהן הוא יתקל במהלך חייו, כילד או כמבוגר.
ילדים שאובחנו אצלם לקויות למידה וקשב: ADD, ADHD, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, בעלי הישגים נמוכים בבית הספר כלומר נמצאים בפער ביחס לבני גילם ללא סיבה מאובחנת בתחומים: קריאה, כתיבה וחשבון. ילדים שלא אובחנו אך סובלים מקשיים בתהליך הלמידה : הבנת הנקרא, הבעה בכתב, תפעול הכתיבה – כתב יד לא ברור. ילדים שקשה להם להתרכז ולא מצליחים לשמור על מיקוד בנושא מסוים לאורך זמן.
מרכז דורון ממוקם בלב תל-אביב ברחוב לוריא 8 בתל-אביב, לא רחוק מכיכר דיזנגוף. לרשות הורי התלמידים עומד חניון מסודר ובחינם. כמו כן, ניתן להגיע למרכז באמצעות קווי אגד ודן העוצרים סמוך לכיכר דיזנגוף.
מדובר בהבדל מהותי. בעוד הוראה מתקנת מטפלת בבעיות הנראות לעין, במרכז דורון אנו מטפלים בגורמים לבעיה. לדוגמא ילד עם קריאה לקויה, ההוראה המתקנת תטפל בקריאה עצמה, בעוד במרכז דורון אנו ננסה להבין מה הסיבה לקריאה הלקויה, למשל חוסר שטף בשליפה, ונטפל בגורם. כך נשפיע בצורה ישירה על יכולת הקריאה של התלמיד, ונספק לו כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות ואחרות בהן הוא יתקל במהלך חייו, כילד או כמבוגר.
שאלה זו נשאלת על ידי הורים רבים המגיעים למרכז והתשובה היא אחת – מבחינתנו לא. עם זאת, ההמלצה שלנו אינה מחליפה הוראת רופא. במרכז דורון אנחנו עובדים עם ילדכם כמו שהוא, ומספקים לו כלים להתמודד עם הקשיים העומדים מולו. אנחנו לא מנסים לעקוף את הבעיה או להקל על עצמנו, מטרתנו היא ללמוד את הילד וצרכיו הייחודים ולתת לו מענה איכותי ומקיף, במטרה שהכלים שירכוש במרכז יעזרו לו בהמשך חייו, כילד וכאדם בוגר.
משך הלמידה עד הגעה לרמה הרצויה תלויה בכל תלמיד ותלמיד ואין אפשרות לחזות אותה מראש. עם זאת, מכיוון שאנו נמצאים במעקב מתמיד אחר התלמידים והתקדמותם, אנו יכולים לדעת, תוך כדי תהליך הלמידה, למה לצפות מבחינת לוחות זמנים.
קידום של ילד בעל קשיי/לקויות למידה, הינו תהליך ממושך הדורש התמדה – “ריצה למרחקים ארוכים”, התהליך מחייב עבודה קשה מצד צוות ההוראה ומצד התלמיד. במטרה להגיע לתוצאה מיטבית אנו ממליצים שכל תלמיד יגיע למרכז בין שלוש פעמים באופן רציף במהלך כל השנה.
תהליך הלמידה במרכז מבוסס על רצף של הצלחות ומשחק משותף של הילדים עם חבריהם בקבוצה. הכיף מתחולל כמעט מעצמו…. הצלחות משולבות עם חברה הם מתכון בטוח להנאה מתהליך הלמידה. הביאו את ילדכם למרכז ואנחנו מבטיחים שלא רק שהוא ירצה להישאר, כבר בדרך הביתה הוא ישאל מתי הפעם הבאה.
על אף ההבדלים בשיטות הלימוד, תכנית הלימוד במרכז דורון אינה מבלבלת את הילדים. תוכנית הלימודים במרכז מלמדת את הילדים להתמחות בכל תתי הכישורים הנדרשים לקריאה, כתיבה והבנת הנקרא על פי המחקר המדעי ועל פי דרישות משרד החינוך.
במרכז דורון אנו מלמדים את הילדים בקבוצות קטנות על מנת לספק להם כלים לחיים – למידה בקבוצה, התחשבות באחר, הקשבה ועוד. עם זאת, טכניקת הלמידה הייחודית שלנו, הכוללת מעקב תמידי אחר התקדמותו של כל ילד, מאפשרת לנו לתת לכל תלמיד תשומת לב מלאה.
במרכז דורון התלמידים לומדים בקבוצות קטנות של 5 תלמידים, כאשר טכנולוגיית הלימוד הייחודית שלנו מאפשרת לנו לתת לכל תלמיד יחס אישי.
ראשית, משום שהוא יכול. שנית, קריאה מהירה משפיעה על ביצועי הילד במגוון מטלות עימן מתמודדים הילדים בתהליך הלמידה. ילד שעסוק בלהבין את הבסיס (אותיות ומילים) לא יוכל ליהנות מהעיקר (ידע חדש) ולהבין את הכתוב.
תסריטי הלימוד הינם מערכי שיעור כתובים מראש. אחד העקרונות עליהם מבוססת שיטת ההוראה הישירה הוא תכנון מדויק ללא אלתורים. כל פרטי השיעור כתובים מראש – החל מההסברים של המורה דרך תהליכים לתיקון טעויות וכלה בסדר הדוגמאות להצגה. כך המורה פנוי לחלוטין לתלמידים ולעבודתם ללא הסחות דעת.
התסריטים הנם חלק הכרחי מתוכנית הלימוד. הם נבדקו על מנת להבטיח שהשיעורים יהיו עקביים ושהתלמידים יבינו את התכנים המוצגים בפניהם. הם מובילים את השיעור, מסייעים למורה לצפות את תגובות התלמידים ונמצאו כחיוניים להצלחה.
עם זאת, אנו מברכים יצירתיות מצידו של המורה – בדיוק כמו ששחקן במחזה מקבל טקסטים ומתבקש להיצמד אליהם אך עדיין מבטא את עצמו בצורה ייחודית, כך גם המורה בשיטת ההוראה הישירה מוזמן לבטא את היצירתיות שבו באמצעות תסריטי הלימוד. מדכא? לא, פשוט מבטיח הצלחה.
כלל לא. בתכנית הוראה ישירה התלמידים אינם לומדים בעל פה חלקי מידע מנותקים זה מזה, אלא נחשפים לדוגמאות שנבחרו בקפידה. דוגמאות אלו מאפשרות להם להכיר ולהבין את המגוון הקיים בכל נושא נלמד. בנוסף, העובדה כי כל תלמיד משויך לקבוצה התואמת את כישוריו האישיים, מבטיחה כי הוא לומד בדרך שמתאימה במיוחד לצרכיו.
משוב מיידי מאפשר לתלמידים להתאמן ולחזור על התשובה הנכונה, בניגוד להשרשת הטעות המתרחשת כאשר המשוב ניתן באיחור.