בזמן שילדים רבים לומדים בבתי ספר בצורה רגילה, ישנם לא מעט ילדים אשר מתמודדים עם ליקוי למידה שונים אשר מאלצים אותם ללמוד בשיטות מעט שונות על מנת שלא להישאר מאחורי כל הכיתה.
מדובר על קשיי למידה בתחום הכתיבה, קשיי לימוד בחשבון, קריאה ובאופנים אחרים שמשפיעים עליהם בכל שיעור ושיעור. בדרך כלל כשמדובר על ליקויי למידה הכוונה למיומנויות קריאה וכתיבה, חשבון, קשי התמצאות במרחב, ושפות זרות. אין הכוונה לעובדה שהם חלשים בהכרח בתחום מסוים, שכן זה טבעי שיש ילדים שחזקים יותר בתחום אחד מאשר בתחום אחר, הכוונה היא יותר שהם אינם מצליחים לעבוד עם החומרים הקיימים, הם אינם מצליחים ליצור קשר לוגי, רעיוני, מה שמונע מהם לא רק להבין את החומר אלא אפילו לגשת אליו.
אם ניקח לדוגמא מיומנות קריאה וכתיבה, הרי שקושי במיומנויות שכאלה, יכול לבוא לידי ביטוי במצבים כמו, קושי לזכור מילים, קושי להבין את ההקשר של המילים ביניהן, ליצור רצף רעיוני, לבטא את המילים כמו שצריך, לכתוב אותן נכון ועוד.
כמו שציינו, אותם ילדים שמתמודדים עם קשיים אלו, נאלצים לא פעם להיעזר בשיטות הוראה אחרות למשל, שיטות קריאה הוראה מתקנת, כך במקום לשבת עם המורה ועם כל הכיתה וללמוד, הם יושבים גם עם הכיתה אך גם לבד, עם המורה, ומקבלים עזרה מסיבית בתחום.
העזרה בנויה על שלבים שונים, מתחילים בשלב האבחון בו המורים עורכים תצפיות על הילד ומאבחנים את מצבו, לאחר מכן הם מכינים תוכנית עבודה מתאימה ולבסוף הם מוציאים אותה לפועל באמצעות עבודה של אחד על אחד.
כך למשל בטיפול במיומנויות קריאה וכתיבה, תחילה המורים יאבחנו את המצב של הילד ולאחר מכן יקבעו תוכנית עבודה שיכולה להתאים לו. הם ישבו איתו ויעזרו לו להתמודד עם קשיי לימוד בתחום הכתיבה, בין אם זה לגבי מילים בודדות ובין אם זה ביצירת משפטים ורצף ביניהם.
כמו שציינו, ליקוי למידה קיימים אצל ילדים רבים, אין זה אומר בהכרח שמדובר בילדים אשר מתמודדים עם פיגור שכלי או כל בעיה אחרת שמונעת מהם ללמוד. להיפך, במקרים רבים גם מי שאין לו מיומנויות קריאה וכתיבה, יכול להצליח בלימודיו בצורה מרשימה. צריך לומר שהרבה פעמים זה נובע מתהליך התפתחות שונה ואיטי או מסיבות אחרות.
אחת הבעיות של חוסר במיומנויות קריאה וכתיבה או קשיי לימוד בחשבון למשל, מדובר בתהליך בעל השפעת עומק על הילד. לא מדובר אך ורק בתהליך שמשפיע על היכולת שלו לקרוא או לכתוב, או במקרה של חשבון, לפתור תרגילים בכיתה ולהכין שיעורים בבית, אלא מדובר על השפעה עמוקה יותר. השפעה רגשית, השפעה חברתית, נפשית. שכן הילד מרגיש שהוא חלש ביחס לילדים אחרים, מתקשה להתמודד עם החומר בכיתה והרבה פעמים זה יוצר אצלו תסכול רב. לכן גם חשוב לבצע הליך של טיפול נכון, על מנת שהוא יוכל להתמודד עם מצב זה ולעמוד בשורה אחת עם כל הכיתה.
כאן המקום להזכיר, בשביל שהטיפול יצליח צריך להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, שמתמחים בשיטות קריאה הוראה מתקנת או בשיטות הוראה מתקנות לקשיי לימוד בחשבון.
אצלנו במרכז דורון תוכלו למצוא את כל הפרטים שאתם מחפשים בנושא, וכן כמובן לקבל את כל העזרה מצוות המקום. ניתן לפנות אלינו במייל או בטלפון ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת. פנו אלינו עוד היום ונכין תוכנית עבודה מותאמת עבור הילדים שלכם. אנחנו כאן לשירותים לכל עניין ולכל שאלה. אנחנו מחכים לכם